to GIBRALTAR.reismee.nl

Dag 02 Ieper-Abbeville

Onderschatting. Het woord van de dag. Wat in het begin leek op een voortzetting van de rit van gisteren werd halverwege een heuse uithoudingsproef. Al voor de Franse grens die we al na een paar kilometer passeerden was het boven de 30 graden en een uurtje later begon er een eindeloze rij klimmetjes. Niet hoog maar wel geniepig. Bij elke bocht verwacht je dat het weer naar beneden loopt, maar geen enkele bocht werkt daaraan mee. Het landschap vormt een vriendelijke achtergrond, dus erg spectaculair oogt het ook niet als decor voor de inspanningen. De Somme heeft wel meer gezien dan 3 zwoegende fietsers. Talloze borden die verwijzen naar de oorlogskerkhoven zijn daar nog steeds het bewijs van. Bij ons spelen oude blessures weer op en nieuwe pijntjes dienen zich aan. De temperatuur loopt op tot 35 graden. De wind is gedraaid en probeert ons van de eindbestemming af te houden. Terrassen worden geplunderd. Aan de 130 km lijkt geen eind te komen. Gibraltar is nog ver.

walter en ine

zo op het terras ziet het er erg gezellig uit, volhouden mannen de temperatuur speelt natuurlijk ook een belangrijke rol.. succes groetjes